Ziarul Financiarul a scris pe tema faptului ca Roland Berger lauda in Occident performantele sistemului bancar din Romania, si arata faptul ca modelul ar trebui urmat in toate tarile UE. Binenteles ca , modul in care bancile romanesti isi jefuiesc clientii , crescand dobanzile si ratele la credite cand vor si cum vor, incalcadu-le drepturile, cocosandu-i cu zeci de comisioane si taxe ilegale, lasa cu gura cascata bancile din UE care se gandesc ce frumos ar fi sa fure si ei macar pe sfert de la proprii clienti din Germania, Italia sau Franta , raportat la cat se fura de la romani ! Numai ca acolo nu isi permit, mai exact nu le permite Justitia, autoritatile, bancile nationale si mass-media !
Roland Berger evidentiaza inovatiile din vanzari si marketing
Pentru a-si sustine cresterea, bancile din Europa Centrala si de Est si-au dezvoltat propriile concepte de distributie si marketing in sectorul de retail, pe care analistii de la Roland Berger Strategy Consultants le considera modele de urmat intr-un viitor apropiat si de bancile din Vest. Inovatiile aduse de sectorul bancar est-european, printre care multe se afla si in Romania, cuprind franciza, noi canale de distributie a produselor bancare si intermedierile realizate de brokerii de credite. „Ratele inalte de crestere pe aceste piete emergente au intensificat lupta pentru cota de piata, ce a devenit motorul inovatiilor si al orientarii catre client in retailul bancar”, afirma Hendrik Bremer, partener in cadrul Biroului Roland Berger din Viena.
Romania puncteaza la francize
De asemenea, un alt punct forte este exclusivitatea, francizatii oferind doar produsele unei singure banci, in general tot portofoliul acesteia. Printre cele mai de succes francize din regiune, compania de consultanta le indica pe cele ale ING Romania, cu aproximativ 160 de unitati.
Intermediarii, un alt succes
Supermarketul bancar
pune mici puncte de vanzare in zone cu trafic mare, cum ar fi centrele comerciale sau bulevardele aglomerate. Cu un program de functionare pana la ore tarzii, o unitate contine doua ghisee, un ATM si o camera dedicata materialelor promotionale.
In timp ce supermarketul bancar asigura o maxima apropiere de clienti, direct banking-ul se adreseaza acelora care prefera alte canale de tranzactionare cum ar fi internetul, telefoanele mobile sau SMS-urile. „De exemplu, mBank tot din Polonia a folosit la inceput exclusiv canalele virtuale de distributie, dar dupa ce a recunoscut ca si punctele de vanzare aduc succes, a realizat o combinatie inteligenta intre acestea doua”, mai noteaza Hendrik Bremer. Acesta considera insa ca nu toate bancile vor fi dispuse sau capabile sa introduca astfel de modele pe piata vestica. Dar oricum, francizele, direct bankingul si brokerii de credite vor avea un potential mare de dezvoltare in Vest.
Puncte de lansare
ABN Amro a facut acelasi lucru cu serviciul on-line integrat pentru firmele mijlocii. Iar Intesa San Paolo va deschide in Piata Unirii din Capitala o sucursala-pilot, model oficial pentru reteaua bancii din regiune.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com